הריון תאומים

כאבי ראש בהריון – הגורמים והפתרונות

כאבי ראש בהריון תאומים

לכל בן אדם כואב הראש מדי פעם.

חסר סיבות?

מעייפות, מלחץ, מעבודה שנואה או מבחן מאיים לילד שלא למד מספיק…

אבל כאבי ראש בהריון הם כבר ליגה אחרת. כדאי לשים לב, לנסות לאתר ממה זה נובע ולפתור את הבעיה שיכולה להציק מאוד ולשבש את החיים, וחבל.

"כאב הראש שמפריע לך לתפקד – שווה להשקיע זמן כדי לפתור אותו"

סיבות נפוצות לכאבי ראש בהריון

חשוב להפריד בין כאבי ראש שאת רגילה אליהם לכאבי ראש חדשים. חשוב גם לשים לב לדברים שחדשים לך ועלולים לגרום לסטרס מיוחד:

אם התחלת עבודה חדשה בדיוק עכשיו או שאחראית עליך בעבודה התחלפה או שהתחלת פרויקט מלחיץ ללקוח תובעני במיוחד – כאבי הראש יכולים להיות איתות של הגוף שהגזמת ואת צריכה קצת להוריד הילוך.

אז מה יכול להכאיב לראש?

  • חוסר נוזלים
  • חוסר ברזל(!)
  • שינויים הורמונליים
  • ירידה ברמת הסוכר בדם
  • ירידה בלחץ הדם או עלייה שלו
  • השינויים הפיזיים בגוף שמעמיסים על המוח
  • עלייה בדופק בגלל הזרמת הדם המוגברת
  • עומס רב בעבודה או בבית שמובילה לתשישות
  • מתח הקשור להריון/לתאומים/למשפחה/לעבודה
  • חוסר שינה מספקת (יש הטוענים שבהריון צריך לישון 9 שעות…)
  • סינוסיטיס. זאת דלקת במערות האף שיכולה לבוא אחרי הצטננות
  • עבודה מול מחשב/סמארטפון מעל 8 שעות ביום או מעל 5 שעות ברצף

כאבי ראש בהריון תאומים - הפתרונות

איך את יכולה למנוע את זה? בואי נעבור על הגורמים אחד-אחד ונבדוק איך למנוע או לפחות לפתור אחרי שהראש כבר כואב.

 

כאבי ראש כתוצאה מחוסר נוזלים –

  • לשתות 12 כוסות ליום. בקיץ ודאי, אבל גם בחורף שאז אפשר מרק ותה

כאבי ראש כתוצאה מחוסר ברזל – 

  • להתעקש על בדיקת דם שכוללת ברזל (איירון), ולא רק המוגלובין

כאבי ראש כתוצאה משינויים הורמונליים – 

  • על כאבים כאלה מה שמיקל זה… הסחת דעת לדברים שמעניינים אותך…

כאבי ראש כתוצאה מירידה ברמת הסוכר –

  • לאכול כל שעתיים-שלוש משהו קל: יוגורט, ביצה, בייגלך מקמח כוסמין

כאבי ראש כתוצאה משינויים בלחץ הדם – 

  • שתייה מספקת מונעת מלחץ הדם ליפול, הפחתת מלחים מונעת ממנו לעלות (לא יזיק גם לשמור על רוגע שכידוע מאזן לחץ דם)

כאבי ראש כתוצאה מהשינויים הפיזיים – 

  • כשהמוח שלנו עמוס בעבודה מאומצת 24/7 כדאי פשוט לנוח יותר. זה גם אומר שאם פתרון חידות קשות הוא ההובי שלך – אולי כדאי לאמץ תחביבים קצת אחרים, כאלה שמאמצים את המוח פחות.
  • בזמן התקף של כאב ראש – לנוח בחדר מוחשך
  • לשהות במקומות רגועים ושקטים
  • קומפרסים קרים על המצח
  • לשכב ולהרים רגליים על כרית

כאבי ראש כתוצאה מעלייה בדופק – 

  • אפשר להקל על עומס בפעילות הלב בעזרת פעילות פיזית מתונה. לכי לאט, אבל לכי. לפחות עשר דקות ביום. ולא ליד כבישים מלאי פיח, בבקשה.

כאבי ראש כתוצאה מעומס בעבודה או בבית – 

  • בעבודה קחי על עצמך כמה שפחות מחויבויות שאפשר, וצאי לשמירה בשבוע 28, הרופאים מאפשרים את זה בהריון תאומים וגם ביטוח לאומי. ובבית – קחי עזרה ממי שרק מסכים לעזור, ותתפשרי על רמת התחזוקה של הבית. אין ברירה. את עכשיו עסוקה בדברים חשובים יותר.

כאבי ראש כתוצאה ממתח – 

  • מתח אפשר לפרק בעזרת שיחה עם נפש קרובה: בעל, אמא, אחות או.. צאי למדשאה או לחורשה קרובה בשעות הבוקר המוקדמות, כשריק, ודברי עם ה'. הוא גם מרפא כאבי ראש וגם מיקל על מתחים. בדוק ומנוסה.

כאבי ראש כתוצאה מחוסר שינה – 

  • לישון-לישון-לישון. התייחסי לשינה כמשהו שקריטי לבריאות שלך ושל ילדייך, וככה תמצאי לזה יותר זמן

כאבי ראש כתוצאה מסינוסיטיס – 

  • לזכור שנזלת בהריון בכלל ובהריון תאומים בפרט הוא אחד המטרדים הנפוצים, ואחת מתופעות הלוואי שלו הוא סינוסיטיס
  • להיות פחות במזגנים, לחפש יותר מקומות לשאוף אוויר צח
  • להקפיד על שתייה מרובה, בעיקר מים, ולצמצם הכי שאפשר את הצריכה של המשקאות המוגזים ואלה שמכילים קפאין (כן, הכוונה לכוס הקפה שלך..).
  • להגביר את הלחות בסביבה. אם את מחממת בחורף עם מזגן או שיש שרב יבש במיוחד בקיץ – זה אומר לשים מגבות רחצה רטובות על החלונות וגב הכיסאות. גם מכשיר אדים קרים יכול לעזור.

    • הימנעות מחשיפה למזהמים סביבתיים כמו עישון סיגריות ושהות ארוכה מדי ליד כבישים סואנים.

    • שמירה על ראש מורם בשכיבה. שתי כריות יכולות לעזור.

כאבי ראש כתוצאה משהייה מול מסך – 

  • לקום אחת לשעה, להסתובב קצת, ולעסוק במשהו פיזי שלא מאמץ את העיניים
  • לחלק את שעות העבודה מול המסך ל-3 שעות בכל פעם ולא יותר
  • לקבוע שעות שבהן את מציצה לסמארטפון ובשעות האחרות להשאיר אותו בבקשה לבד בחדר. כן. בלעדייך.
  • ללכת להציץ מהחלון בחדר אל הנוף, אם יש, ולתת לעיניים קצת לנוח.
  • להקפיד על מצמוץ מכוון מדי כמה דקות. אנחנו ממצמצים פחות מול מסך וזה מכביד על העיניים וגורם לכאבי ראש.
  • להניע את העיניים בכיוון השעון: למעלה-ימינה-למטה-שמאלה-למעלה ולחזור על זה לפחות פעמיים ביום או כשהראש מתחיל לכאוב.
  • לזכור לשתות יותר

עדיין כואב לך הראש ולא מצאת ממה? 

מוזמנת להשאיר כאן תגובה למטה או להעלות את השאלה שלך בפורום.

רצית לשאול משהו? להתייעץ?

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *